با تلویزیون میکرو ال ای دی آشنا شوید.
نوشته شده توسط : سلما دادگر

سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین برندهای تلویزیون در جهان است و طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌ها را به فروش می‌رساند. خط تولید این شرکت، متشکل از تلویزیون‌هایی است که با فناوری‌های مختلف نمایشگر (از LCD گرفته تا QD-OLED)، ساخته شده‌اند. در سال 2018، این شرکت از فناوری نمایشگر جدید MicroLED با تلویزیون غول‌پیکر The Wall خود رونمایی کرد. در این مقاله از مرکز خدمات دادگر قصد داریم شما را با نحوه عملکرد پنل تلویزیون میکرو ال ای دی و مزایا و معایب آن نسبت به تلویزیون‌های Mini-LED و QD-OLED آشنا کنیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

تاریخچه‌ی پنل‌ MicroLED

این تکنولوژی، برای اولین‌بار در سال 2000 توسط گروه تحقیقاتی پروفسور Hongxing Jiang و پروفسور Jingyu Lin از دانشگاه فنی تگزاس اختراع شد. در سال 2012، شرکت سونی اولین نمایشگر 55 اینچی FHD تولید شده با فناوری Micro LED، به نام Crystal-LED را معرفی کرد. این تلویزیون هرگز برای فروش در بازار عرضه نشد! 55 اینچ کریستال ال ای دی اگرچه هرگز راهی بازار نشد؛ با این حال، شرکت سونی در سال 2016 از سری جدید این نمایشگرها  با نام Canvas Display یا CLEDIS رونمایی کرد.

توسعه فناوری تلویزیون میکرو ال ای دی توسط سامسونگ

سامسونگ برای رفع ایرادات نمایشگرهای QLED، به توسعه نمایشگرهای میکرو ال ای دی روی آورد. در نهایت در نمایشگاه CES 2018 از تلویزیون میکرو ال ای دی 146 اینچی با عنوان The Wall رونمایی کرد. تولیدکنندگان تلویزیون، توسعه تکنولوژی MicroLED را تا زمانی که این فناوری به‌راحتی بتواند با پنل‌های OLED رقابت کند، ادامه خواهند داد.

برای خواندن ادامه مطالب لینک زیر را فشار دهید:

با تلویزیون میکرو ال ای دی آشنا شوید.





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: